Τέλος στο «αναμείνατε στο ακουστικό σας» σκοπεύει να βάλει το υπουργείο Οικονομικών στις σχέσεις φορολογικής διοίκησης - πολιτών, κάνοντας πιο προσβάσιμες τις υπηρεσίες πληροφόρησης για φορολογικά ζητήματα. Μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, για το οποίο έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός από το υπουργείο Οικονομικών, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) θα αναβαθμιστεί από κέντρο επεξεργασίας δεδομένων σε κέντρο επεξεργασίας πληροφοριών και εξυπηρέτησης πολιτών.
Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, προϋπολογισμού 2,1 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην άμεση και πλήρη πληροφόρηση των συναλλασσόμενων επιχειρήσεων και πολιτών με το υπουργείο Οικονομικών και στη διάθεση όλων των προσφερόμενων υπηρεσιών μέσω τηλεφωνίας, email, SMS, web, portal, φαξ, κανονικού ταχυδρομείου κ.ά. Παράλληλα, μέσα από την ενοποίηση των πολλών διάσπαρτων υπηρεσιών εξυπηρέτησης σε ενιαίο σύστημα εξυπηρέτησης, αναμένεται να υπάρξει και μείωση του λειτουργικού κόστους.
Ενδεικτικά το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων αναμένεται να είναι σε θέση μέχρι τα τέλη του 2013 να παρέχει τις εξής νέες ψηφιακές υπηρεσίες: TAXISphone μέσω web, υποδοχή καταγγελιών (π.χ. προς ΣΔΟΕ), παραλαβή αιτήσεων και έκδοση πιστοποιητικών, προσωποποιημένη πληροφόρηση, ταυτοποίηση φορολογουμένου μέσω τηλεφώνου, πληροφορίες εκκαθάρισης μέσω τηλεφώνου, πληροφορίες για μονάδες του υπουργείου Οικονομικών κ.ά. Με τις εν λόγω υπηρεσίες εκτιμάται πως θα αυξηθεί η είσπραξη εσόδων του Δημοσίου, ενώ θα περιοριστούν οι εργατοώρες που χάνονται από τις επισκέψεις των πολιτών στις ουρές των εφοριών.
Το σημερινό σύστημα. Δαιδαλώδες και αναποτελεσματικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το σημερινό σύστημα πληροφόρησης του κοινού από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, καθώς οι δυσδιάκριτες αρμοδιότητες κάνουν τον πολίτη «μπαλάκι» της φορολογικής διοίκησης και τον οδηγούν σε μαραθώνιο τηλεφωνικών κλήσεων από την ΓΓΠΣ έως το γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών του υπουργείου Οικονομικών. Μάλιστα οι ελλείψεις προσωπικού έχουν επιδεινώσει την κατάσταση.
Στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών λειτουργούν τέσσερις τηλεφωνικές γραμμές και εργάζονται τρεις υπάλληλοι (!).
Από την άλλη, στο σύστημα υποστήριξης χρηστών της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων απασχολούνται 45 άτομα σε όλες τις βάρδιες. Τα αιτήματα των φορολογουμένων υποβάλλονται μέσω διαδικτυακής πύλης, τηλεφώνου, φαξ, mail και εγγράφως, ενώ το helpdesk της ΓΓΠΣ διαθέτει 20 τηλεφωνικές γραμμές. Σημειώνεται πως σε ημέρες αιχμής το τηλεφωνικό κέντρο της ΓΓΠΣ δέχεται ακόμη και 1.000 κλήσεις ημερησίως.
Για τη λειτουργία του TAXISphone απασχολούνται τέσσερις υπάλληλοι που εργάζονται σε δύο βάρδιες και παρέχουν 12ωρη υποστήριξη στην υπηρεσία εκδίδοντας φορολογική ενημερότητα και βεβαιώσεις. Τα αιτήματα στην υπηρεσία έρχονται 90% μέσω φαξ και 10% εγγράφως. Το πλήθος των εξυπηρετούμενων αιτημάτων ανέρχεται σε 100.000 μηνιαίως κατά μέσον όρο ή 1,2 εκατ. σε ετήσια βάση.
Το ΣΔΟΕ δέχεται τηλεφωνικές καταγγελίες για συγκεκριμένες φορολογικές παραβάσεις, που ενίοτε απαιτούν άμεση παρέμβαση. Για τον σκοπό αυτό λειτουργούν τρεις τηλεφωνικές γραμμές στην πρωινή βάρδια και από μία γραμμή στις τρεις εξάωρες βάρδιες. Το ΣΔΟΕ δέχεται καθημερινά 80 καταγγελίες, που στις περιόδους αιχμής αγγίζουν τις 100.
Το υπουργείο Οικονομικών δέχεται καθημερινά περίπου τρεις καταγγελίες και διαμαρτυρίες κατά υπαλλήλων του ή υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτό λειτουργούν τέσσερις τηλεφωνικές γραμμές σε μια βάρδια (07.30-15.00). Η επιτροπή εξετάζει ετησίως περίπου 1.000 καταγγελίες αρμοδιότητάς της.
Πηγή : madata.gr
Αναρτήθηκε από Βάσια (Αγία Παρασκευή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου