Η ομάδα μας :


Καλώς σας βρήκαμε....
Οι "οργισμένοι" είμαστε μια ομάδα δημοσιογράφων και μη , που έχουμε σκοπό να σας ενημερώνουμε, να "εγκωμιάζουμε" ότι αξίζει και να "καυτηριάζουμε" όσους έχουν μάθει μέχρι τώρα να τους "χαϊδεύουν" τα αυτιά...


Την ομάδα μας αποτελούν οι : Φαίη Αθήνα, Λίλα Λονδίνο, Χρήστος Μήλος, Νανά Κέρκυρα, Γιάννης Ναύπλιο, Άννα Παλλήνη, Ρεγγίνα Κύπρος, Ναταλία Χολαργός, Αριστοτέλης Νίκαια, Νικόλας Ραφήνα.






Κατηγορίες Θεμάτων :

Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Αναιμία: φυσικές και εναλλακτικές μέθοδοι αντιμετώπισής της


Η αναιµία µπορεί να προκύψει από κληρονοµικές διαταραχές, διατροφικά προβλήµατα (π.χ. έλλειψη σιδήρου ή βιταµινών), µολύνσεις, µορφές καρκίνου, έκθεση σε τοξίνες ή από φάρµακα. Υπάρχουν περισσότερες από 400 διαφορετικές µορφές αναιµίας, όµως οι πιο συνήθεις είναι η σιδηροπενική αναιµία (έλλειψη σιδήρου), η αναιµία από έλλειψη βιταµίνης Β12 αλλά και εκείνη από έλλειψη φολικού οξέος.

Σε πολλές αναπτυσσόµενες χώρες µεγάλο ποσοστό του πληθυσµού (γυναίκες και παιδιά) εκδηλώνει αναιµία που συνήθως οφείλεται στη µη κατανάλωση αρκετής ποσότητας ευκόλως απορροφούµενου σιδήρου. Για την αντιµετώπιση αυτής της κατάστασης αναπτύσσονται τρεις διατροφικές παρεµβάσεις:

• τα συµπληρώµατα σιδήρου

• ο εµπλουτισµός των τροφίµων σε σίδηρο και

• η κατανάλωση ποικιλίας τροφίµων ή διαιτητική τροποποίηση.

Ο εµπλουτισµός των τροφίµων σε σίδηρο φαίνεται να είναι ο καλύτερος τρόπος για την αντιµετώπιση της αναιµίας. Στην περίπτωση αυτή χρησιµοποιείται η ήδη υπάρχουσα παραγωγή τροφίµων και το σύστηµα διανοµής τους, ενώ το κόστος της προσθήκης του σιδήρου είναι αρκετά µικρό αφού προέρχεται µόνο από την προστιθέµενη ουσία και τους σταθεροποιητές.

H κατανάλωση τροφίµων πλούσιων στα απαραίτητα συστατικά (σίδηρο, φολικό οξύ ή βιταµίνη Β12) είναι επίσης ένας υγιής τρόπος αντιµετώπισης ήπιων µορφών αναιµίας.

Οι τροφές πλούσιες σε σίδηρο περιλαµβάνουν το συκώτι, τα ξηρά όσπρια, τα δαµάσκηνα, τις σταφίδες, τα ξηρά βερίκοκα.

Επειδή η βιταµίνη C βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, οι τροφές που την περιέχουν σε µεγάλη ποσότητα (καρποί κίτρου και χυµοί, κουνουπίδι) πρέπει να συνοδεύουν τα γεύµατα που είναι πλούσια σε σίδηρο. Υπάρχουν όµως και µερικές τροφές που περιορίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, π.χ. µαύρο τσάι, καφές, διαιτητικά προϊόντα σε µεγάλες ποσότητες.

Γενικότερα:

• Τρόφιµα που είναι καλές πηγές φολικού οξέος είναι: τα ξηρά όσπρια, τα λαχανικά µε σκούρο φύλλωµα (σπανάκι, λάχανο), το σπαράγγι, τα πορτοκάλια.

• Τρόφιµα που είναι καλές πηγές βιταµίνης Β12 είναι: ο τόνος, τα αυγά, το συκώτι, το µοσχάρι κ.ά.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι πρόληψης της αναιµίας. Μερικοί από τους βασικούς είναι:

• Ισορροπηµένη υγιεινή διατροφή, πλούσια σε σίδηρο, κόκκους σιτηρών, όσπρια και καρύδια. Όσον αφορά στα κρέατα, όργανα όπως το συκώτι και οι νεφροί περιέχουν επίσης σίδηρο.

• Η αναιµία που προκαλείται από έλλειψη βιταµινών µπορεί να αποφευχθεί µε την κατάλληλη πρόσληψή τους µέσω των τροφών. Η διατροφή πρέπει να είναι πάντα ισορροπηµένη και να περιέχει σωστές ποσότητες των απαραίτητων συστατικών.

• Αναιµία που οφείλεται σε έλλειψη βιταµινών µπορεί να γίνει επιθετική µε το κάπνισµα, αφού αυτό επηρεάζει την απορρόφησή τους από το σώµα. Για παράδειγµα, η βιταµίνη C και το φολικό οξύ –υδατοδιαλυτές βιταµίνες και οι δυο– µπορεί να αποβληθούν από το σώµα, χωρίς καθόλου να αφοµοιωθούν.

• Προκειµένου να αποφευχθούν περιπτώσεις αναιµίας σε µια εγκυµοσύνη, οι γυναίκες πρέπει να παίρνουν πολυβιταµινούχα σκευάσµατα και άλλα διατροφικά συµπληρώµατα, σύµφωνα πάντα µε τις οδηγίες του ειδικού.

Υπάρχουν πολλοί διατροφικοί οδηγοί πού στοχεύουν στον έλεγχο της αναιµίας µε απλά καθηµερινά είδη, όπως:

• Τα µήλα περιέχουν υψηλές ποσότητες σιδήρου και πρέπει να καταναλώνονται κανονικά κατά προτίµηση µετά τα γεύµατα.

• Τα παντζάρια επίσης είναι καλή πηγή σιδήρου και όχι µόνο, διότι περιέχουν πολλά επιπλέον στοιχεία που δρουν προστατευτικά στον ανθρώπινο οργανισµό.

• Πρέπει να καταναλώνονται κανονικά 3-4 σύκα την ηµέρα.

• Κρέας οργανικό, όπως συκώτι και νεφρά, πρέπει να περιέχονται επίσης στη διατροφή.

• Φρούτα, όπως πορτοκάλια, λεµόνια κτλ., πρέπει να τρώγονται άφθονα κατά τη διάρκεια της ηµέρας.

Άλλες µέθοδοι για τον έλεγχο της αναιµίας περιλαµβάνουν

• Μπάνιο µε κρύο νερό έχει ευεργετική δράση κατά της αναιµίας. Ένα άτοµο που πάσχει από αναιµία πρέπει να κάνει τουλάχιστον δύο φορές την ηµέρα µπάνιο σε κρύο νερό.

• Τουλάχιστον 10 λεπτά την ηµέρα –κάθε µέρα- το αναιµικό άτοµο πρέπει να παίρνει βαθιές εισπνοές.

• Τα αναιµικά άτοµα πρέπει να ακολουθούν δραστήριο τρόπο ζωής, ακόµα και όταν η ασθένεια τους οδηγεί σε λήθαργο. Πρέπει να ασκούνται σωµατικά µε ήπιες όµως κινήσεις για να διατηρούν την κυκλοφορία του αίµατος σε επιθυµητά επίπεδα.

• Η γιόγκα έχει θετικά αποτελέσµατα στη νόσο, καθώς οι ασκήσεις της αυξάνουν τον αριθµό των ερυθρών αιµοσφαιρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ

Η φωτογραφία μου
Καλώς σας βρήκαμε....οι "οργισμένοι" είμαστε μια ομάδα δημοσιογράφων και μη , που έχουμε σκοπό να σας ενημερώνουμε, να "εγκωμιάζουμε" ότι αξίζει και να "καυτηριάζουμε" όσους έχουν μάθει μέχρι τώρα να τους "χαϊδεύουν" τα αυτιά...την ομάδα αποτελούν οι:Φαίη Αθήνα, Λίλα Λονδίνο, Χρήστος Μήλος, Βάσια Αγ. Παρασκευή, Άννα Παλλήνη,Ρεγγίνα Κύπρος, Ναταλία Χολαργός,Κατερίνα Καρδίτσα,Αποστολία Θεσσαλονίκη,Γεωργία Πειραιάς,Αριστοτέλης Νίκαια.